Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Moderní turbovrtulové motory pro letouny do vzletové hmotnosti 5700kg
Košař, Miroslav ; Nastálek, Ondřej (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce obsahuje databázi dostupných turbovrtulových motorů s výkonem do 2000 kW pro letadla se vzletovou hmotností do 5700 kg. Stručně jsou zde uvedeny základní informace k turbovrtulovým motorům. Hlavní část obsahuje přehled vybraných motorů a jejich vzájemné porovnání v podobě tabulek i grafů. Na závěr jsou stručně zmíněny odhady do budoucna.
Letecké motory pro letouny do 2000 kg
Loutocký, Jiří ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce byla vytvořena jako databáze certifikovaných leteckých motorů pro letouny o váze 450 - 2000 kg. Je rozdělena do několika částí zabývajících se různým pojetím zpracování. V první části jsou uvedeni přední světoví výrobci a popis jimi vyráběných motorů. Druhá část grafickou formou rozděluje všechny nalezené motory vybraných výrobců podle způsobu dopravy paliva do spalovacího prostoru a plnicího tlaku. Třetí část porovnává motory řádově stejného výkonu (kategorie 100, 200 a 300 koňských sil). A to jak formou tabulky, tak graficky. Poslední úsek je věnován výběru nejvhodnějšího motoru podle zvoleného kritéria. Tím byl řádový výkon dle rozdělení v třetí části.
Fault-Tolerant Control of a Flux-switching Permanent Magnet Synchronous Machine
Aboelhassan, Mustafa Osman Elrayah ; Singule, Vladislav (oponent) ; Skala, Bohumil (oponent) ; Skalický, Jiří (vedoucí práce)
It has become clear that the most successful design approach involves a multiple phase drive in which each phase may be regarded as a single-module. The operation of any one module must have minimal impact upon the others, so that in the event of that module failing the others can continue to operate unaffected. The modular approach requires that there should be minimal electrical, magnetic and thermal interaction between phases of the drive. Flux-Switching permanent magnet synchronous machines (FS-PMSM) have recently emerged as an attractive machine type virtue of their high torque densities, simple and robust rotor structure and the fact that permanent magnets and coils are both located on the stator. Flux-switching permanent magnet (FS-PMSM) synchronous machines are a relatively new topology of stator PM brushless machine. They exhibit attractive merits including the large torque capability and high torque (power) density, essentially sinusoidal back-EMF waveforms, as well as having a compact and robust structure due to both the location of magnets and armature windings in the stator instead of the rotor as those in the conventional rotor-PM machines. The comparative results between a FS-PMSM and a traditional surface-mounted PM (SPM) motor having the same specifications reveal that FS-PMSM exhibits larger air-gap flux density, higher torque per copper loss, but also a higher torque ripple due to cogging -torque. However, for solely permanent magnets excited machines, it is a traditional contradiction between the requests of high torque capability under the base-speed (constant torque region) and wide speed operation above the base speed (constant power region) especially for hybrid vehicle applications. A novel fault-tolerant FS-PMSM drive topology is presented, which is able to operate during open- and short-circuit winding and converter faults. The scheme is based on a dual winding motor supplied from two separate vector-controlled voltage-sourced inverter drives. The windings are arranged in a way so as to form two independent and isolated sets. Simulation and experimental work will detail the driver’s performance during both healthy- and faulty- scenarios including short-circuit faults and will show the drive robustness to operate in these conditions. The work has been published in ten conference papers, two journal papers and a book chapter, presenting both the topology of the drive and the applied control schemes, as well as analysing the fault-tolerant capabilities of the drive.
Výškoměr pro RC modely letadel
Beneš, Jan ; Frýza, Tomáš (oponent) ; Prokopec, Jan (vedoucí práce)
Výškoměr měří atmosférický tlak a z něho vypočítá aktuální nadmořskou výšku modelu. Data odesílá pomocí ZigBee do pozemního modulu, který je na displeji zobrazí. Pozemní modul obsahuje rozhraní USB pro připojení k PC. To umožní upload letových dat a jejich zobrazení v grafické podobě.
Návrh reduktoru zážehového šestiválcového leteckého motoru
Novák, Lukáš ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem reduktoru pro šestiválcový letecký motor. Jsou zde zpracovány jednotlivé součásti reduktoru a následně jako sestava s klikovým hřídelem je řešeno torzní kmitání kompletní sestavy a stanoveny životnosti jednotlivých částí.
Fault-Tolerant Control of a Flux-switching Permanent Magnet Synchronous Machine
Aboelhassan, Mustafa Osman Elrayah ; Singule, Vladislav (oponent) ; Skala, Bohumil (oponent) ; Skalický, Jiří (vedoucí práce)
It has become clear that the most successful design approach involves a multiple phase drive in which each phase may be regarded as a single-module. The operation of any one module must have minimal impact upon the others, so that in the event of that module failing the others can continue to operate unaffected. The modular approach requires that there should be minimal electrical, magnetic and thermal interaction between phases of the drive. Flux-Switching permanent magnet synchronous machines (FS-PMSM) have recently emerged as an attractive machine type virtue of their high torque densities, simple and robust rotor structure and the fact that permanent magnets and coils are both located on the stator. Flux-switching permanent magnet (FS-PMSM) synchronous machines are a relatively new topology of stator PM brushless machine. They exhibit attractive merits including the large torque capability and high torque (power) density, essentially sinusoidal back-EMF waveforms, as well as having a compact and robust structure due to both the location of magnets and armature windings in the stator instead of the rotor as those in the conventional rotor-PM machines. The comparative results between a FS-PMSM and a traditional surface-mounted PM (SPM) motor having the same specifications reveal that FS-PMSM exhibits larger air-gap flux density, higher torque per copper loss, but also a higher torque ripple due to cogging -torque. However, for solely permanent magnets excited machines, it is a traditional contradiction between the requests of high torque capability under the base-speed (constant torque region) and wide speed operation above the base speed (constant power region) especially for hybrid vehicle applications. A novel fault-tolerant FS-PMSM drive topology is presented, which is able to operate during open- and short-circuit winding and converter faults. The scheme is based on a dual winding motor supplied from two separate vector-controlled voltage-sourced inverter drives. The windings are arranged in a way so as to form two independent and isolated sets. Simulation and experimental work will detail the driver’s performance during both healthy- and faulty- scenarios including short-circuit faults and will show the drive robustness to operate in these conditions. The work has been published in ten conference papers, two journal papers and a book chapter, presenting both the topology of the drive and the applied control schemes, as well as analysing the fault-tolerant capabilities of the drive.
Návrh reduktoru zážehového šestiválcového leteckého motoru
Novák, Lukáš ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem reduktoru pro šestiválcový letecký motor. Jsou zde zpracovány jednotlivé součásti reduktoru a následně jako sestava s klikovým hřídelem je řešeno torzní kmitání kompletní sestavy a stanoveny životnosti jednotlivých částí.
Výškoměr pro RC modely letadel
Beneš, Jan ; Frýza, Tomáš (oponent) ; Prokopec, Jan (vedoucí práce)
Výškoměr měří atmosférický tlak a z něho vypočítá aktuální nadmořskou výšku modelu. Data odesílá pomocí ZigBee do pozemního modulu, který je na displeji zobrazí. Pozemní modul obsahuje rozhraní USB pro připojení k PC. To umožní upload letových dat a jejich zobrazení v grafické podobě.
Moderní turbovrtulové motory pro letouny do vzletové hmotnosti 5700kg
Košař, Miroslav ; Nastálek, Ondřej (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce obsahuje databázi dostupných turbovrtulových motorů s výkonem do 2000 kW pro letadla se vzletovou hmotností do 5700 kg. Stručně jsou zde uvedeny základní informace k turbovrtulovým motorům. Hlavní část obsahuje přehled vybraných motorů a jejich vzájemné porovnání v podobě tabulek i grafů. Na závěr jsou stručně zmíněny odhady do budoucna.
Letecké motory pro letouny do 2000 kg
Loutocký, Jiří ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce byla vytvořena jako databáze certifikovaných leteckých motorů pro letouny o váze 450 - 2000 kg. Je rozdělena do několika částí zabývajících se různým pojetím zpracování. V první části jsou uvedeni přední světoví výrobci a popis jimi vyráběných motorů. Druhá část grafickou formou rozděluje všechny nalezené motory vybraných výrobců podle způsobu dopravy paliva do spalovacího prostoru a plnicího tlaku. Třetí část porovnává motory řádově stejného výkonu (kategorie 100, 200 a 300 koňských sil). A to jak formou tabulky, tak graficky. Poslední úsek je věnován výběru nejvhodnějšího motoru podle zvoleného kritéria. Tím byl řádový výkon dle rozdělení v třetí části.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.